mandag 23. juli 2012

Om meg!

Hei!

Jeg kan vel begynne med å introdusere meg ordentlig.
Er født og oppvokst i Stavanger, flyttet til Kristiansand som 13åring.
Der møtte jeg pappaen til Malin etter to uker, og det varte i nesten fire år.
På den tiden rakk vi å være samboere i to år, og å bli foreldre til Malin som ble født 05.02.09.
Jeg var bare femten når jeg sto med positiv graviditetstest, og valgte å flytte inn med pappaen.
Det gikk heldigvis veldig bra, vi har klart oss selv fra dag en. Heldigvis hatt god støtte rundt oss, med familie som bare ville oss vel.
Mammaen min bodde i Kristiansand, sammen med mannen sin og lillesøsteren min Hannah.
De flyttet til Sarpsborg i slutten av 2010.
Resten av familien min bor i Stavanger. For ett år siden skjedde det noe som preget oss veldig som familie, Petter som var gift med mamma og pappa til lillesøsteren min, døde.
Da hadde de  bare bodd noen få måneder i Sarpsborg, så mamma sto helt uten familie rundt seg.
Etter begravelsen bestemte jeg meg for å flytte hit, så da pakket vi ned leiligheten vi bodde i, og flyttet seks timer unna alle kjente og nære. Bodde noen måneder hos mamma, og hos en god venninne som hadde plass til oss. Der fikk jeg stablet meg på beina og tatt de nødvendige skrittene for å komme meg videre. Så gikk det ikke lange tiden før jeg møtte Halvard, vi ble kjærester og nå er vi samboere. Vi bor i et koselig rekkehus i Fredrikstad, fem minutter unna mamma og Hannah.
I tillegg til samboerstatus, er jeg også bonusmamma noen dager i måneden, til en skjønn gutt som ikke kommer til å bli omtalt på bloggen.
Jeg trives hvertfall veldig i alle rollene, både som mamma og samboer :-)

Til høsten begynner jeg på resturant og matfag, vg1.
Jeg har vært hjemme med Malin i mer eller mindre 3,5 år med unntak av noen måneder med litt barnehage. Når jeg begynner på skolen begynner Malin i en ny stor barnehage.
Det blir nok bra for oss begge! Selv om de årene vi har vært hjemme har vært de beste i livet mitt, så er det viktig å komme i gang med utdannelsen. Det er jo noe jeg vil ha nytte av resten av livet.




Ellers er jeg veldig glad i å bake og lage mat, men det jeg liker
aller best er å dille med interiør.
Elsker å innrede og ordne.

Det var litt om meg!
Lurer dere på noe, så er det bare å stille spørsmål i kommentarfeltet :-)

4 kommentarer:

  1. Blir kjekt å følge deg videre:)

    Jeg synes du burde forandre på alenemamma. Ettersom Malin har det samværet hun har med pappaen sin -og du har en samboer, så er du per definisjon ikke alenemamma:) Selv om du har hovedansvaret for Malin -mer eller mindre alene:

    Lykke til med skole til høsten. Ble litt overrasket over skolevalget ditt:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skal jeg, er jo ikke alenemamma på samme måte lengre nå som Halvard har gått litt inn i "papparolle" for mini :)

      Slett
  2. Gleder meg til å følge deg videre! :-)

    SvarSlett
  3. Hei! Lurte på om du kunne skrevet noen ord om hvor mange søsken du har og om de er helsesenter eller stesøsken, eldre eller yngre etc?:)

    SvarSlett