tirsdag 18. september 2012

Hormoner til besvær.


Hei!

Formen her i hus har vært helt elendig de to siste ukene, så da har man liksom ikke så mye spennende å meddele.
Tørr ikke sjekke fraværet, for nå blir det to dager til takket være febersyk arving.
Hun kom tuslende inn i natt, og snakket om ville drømmer og brann på rommet.
"Brannen" var hjertelysene som henger i vinduet hennes, og som fungere som rosa nattlys.
Etter en kos, kjente jeg at hele henne var brennende varm, så da var det frem med termometer, og det viste intet mindre enn 39,4 under armen. Så kan vel plusse på en grad. Inn med stikkpille, og frem med armkrok. Sovnet til slutt, nærmere to og da fikk jeg bært henne inn i egen seng igjen.
Jeg startet ikke dagen før åtte, og hun har igrunnen ikke stått opp enda. Vekslet mellom å ligge i senga og se på barnetv, og å ligge nede på sofaen og se halvdød ut.

Matlysten min tok kvelden når forkjølelsen kom for to uker siden, så her er det en salig blanding av humørsvigninger og labert humør takket være lavt blodsukker. Oh joy, glad jeg ikke er mannen som må leve med dette her!
Nå står dagens første måltid i ovnen, magen krevde fiskegrateng med poteter til frokost (middag?) så da ble det bare sånn. Skal ikke kødde med gravidlyster altså!

Fredag fikk vi en etterlengtet kveld alene, da mamma tilbydde seg og ha barnebarnet på overnatting.
Noe skeptisk, da hun har begynt å stå opp før sola skinner, men det hadde visst gått fint.
Jeg derimot, gikk rett i emo-modus etter at Malin var levert, og fant ut at frikvelden skulle benyttes under dyna, med gardinene trekt for og lyset av. Det var ikke mannen helt enig i, så han forsvant ut døra og kom hjem igjen med årets overraskelse. Fikk streng beskjed om å holde meg oppe frem til han var ferdig, og jeg lå og lurte på om han mannet seg opp til å komme opp til meg igjen, eller om han faktisk hadde en overraskelse. Overraskelse var det!
Først kom han opp med et herlig kort, med masse fine ord, en søt teddybjørn og filmen "what to expect when youre expecting". Så forsvant han ned igjen, og jeg rakk akkurat å tørke bort siste rest av hormoner som for tiden kommer ut som tårer i bøttevis, før han kom opp med et stort fat med ost, kjeks og spekeskinke, i tillegg til champagneglass med mozell. Så forsvant han ned IGJEN, og jeg ligger og tenker at sånne menn egentlig bare finnes på film, og om dette er riktig tidspunkt å klype seg selv hardt i armen og våkne opp. Neida du, han kommer opp med favorittsjokoladen fra freia "boble", ti stenger med favorittsmakene fra lakrisgutta, og nypoppet popcorn som jeg for tiden har dilla på.
Stopper det her? Neida du. I tillegg hadde han kjøpt is fra Ben&Jerrys og en stor bukett roser.
Han har hvertfall fått en solid påfyll på karmaen sin nå, og humøret mitt gikk fra 0-100 etter første kjeksbit så det ble vinn-vinn for alle:-)

Igår begynte prosjekt "ta igjen for 1,5 uke med husmorstreik fra vaskemaskinen".
Det er et mindre spennende prosjekt, som egentlig ikke burde ofres noe som helst bloggplass, men siden det er det jeg bruker syktbarn dagene mine på, så kan det hvertfall forklare litt av fraværet her inne ;-)
5maskiner done, 5 (10?!) to go. Helt vilt hvor fort det hoper seg opp, tre skift pr dag, arbeidstøy x2, håndklær, kluter, sengetøy og noe yttertøy blir til skremmende mengder skittentøy når man tar ut en sånn streik, så det anbefales virkelig ikke..

Bildeopplasteren tuller litt her inne nå, så får ikke lagt inn noe mer bilder.
Får prøve igjen litt senere hvis jeg har ork :)
Nå skal gulrøtter skrelles og poteter settes på. Satser på bedre bloggdager snart!

9 kommentarer:

  1. Hei linn, var tidligere fast leser av bloggen din, fra malin var en liten baby til omtrent et halv år siden. Sluttet å lese da jeg følte du var veldig deprimert og at du ikke hadde det så bra. Jeg ble derfor veldig positivt overasket da jeg nå sjekket innom igjen og oppdaget at du virket lykkelig og at du har det bra :) jeg er utrolig glad på dine vegne, for at du har funnet en bra mann som tar vare på deg og at du og malin har det godt sammen. Vil til slutt gratulere så mye med den kommende babyen.
    God klem fra en (ny) fastleser av bloggen din

    SvarSlett
  2. Du vet vel at du ikke skal spise spekeskinke når du er gravid..?
    Var utrolig søtt av han, og det er jo noe av det som frister mest, ihvertfall for meg når jeg er gravid. Men det er ikke lov.. skumle bakterier osv...

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker ingenting av spekemat, ikke salami, skinke eller noen av de andre greiene heller så slipper billig unna der. Men mannen elsker det, så han spiser for begge ;)

      Slett
  3. Høres ut som du har en herlig drømmemann i huset!

    SvarSlett
  4. Wow, for en mann! Så heldig du er, og ikke minst er han heldig! :)

    SvarSlett
  5. Heldiggris er alt jeg har å si.. Guri meg, du har virkelig funnet drømmemannen! Men kan du spise ost og spekeskinke nå når du er gravid?

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, spiste brunost og hvitost til. Han spiste spekeskinke :)
      Jeg liker ikke spekemat.

      Slett
    2. For en koselig kveld dere fikk sammen! Bra du har en mann som tar vare på deg!

      Slett
  6. Jeg og samboeren har prøvd å bli gravid i 3 1/2 år nå. Har nylig begynt å bruke clearblue fertilitetsmonitor, og sitter bare å venter på å finne ut om jeg er gravid eller ikke nå. Og det som er litt morsomt da, er at jeg har fått helt dilla på popcorn i det siste. Kan ligge våken i evigheter om kvelden og får ikke sove, fordi jeg har så lyst på popcorn. Så da er det bare å stå opp og spise litt popcorn før jeg legger meg og ENDELIG får sove :) Håper virkelig vi har fått det til nå! Har fått totalt dilla på popcorn og kokosboller :p

    SvarSlett