torsdag 29. november 2012

Smittsomt

Hei!

Mye å ta igjen etter så lenge hjemmefra. Selv om jeg var så heldig at jeg kom hjem til nyshinet hus, og bare velstand.

Humøret er litt opp og ned for tiden, ene øyeblikket er jeg super sliten, lei og oppgitt. Neste er jeg lykkelig, takknemlig og blid. Det er ikke så lett å henge med i svingene, så jeg prøver så godt jeg kan og ta meg sammen.
Vært ekstremt dårlig med søvn denne uken, og det gjør veldig mye med humør og psyke. Malin har hanglet i formen (føler ikke vi rekker bli friske før det kommer en ny omgang med basselusker i hus..!) igår var det opp og hopp kvart på seks, eller - frokost og barnetv i senga kan man vel heller si.
Vi lagde muffins på formiddagen, og Malin klagde på vondt i magen, hun så faktisk mer gravid ut enn meg, så det var ganske tydelig at hun var oppblåst. Ber pent om vann, og får selvsagt det. Vil ikke ha muffins, og da kjenner jeg panikken brer seg litt.. Joda, tre minutter senere på vei opp i sofaen kommer første runde. Oppkast i halve sofaen. Prøver å løpe opp med henne for å minimere oppvaskingen etterpå, men det var heller mislykket. Hele gangen fikk gjennomgå. Jeg kveler latteren i halsen, for jeg ble så fortvila at jeg ikke visste om jeg skulle le eller grine. Reagerer alltid sånn, umulig og bli kvitt det reaksjonsmønsteret! Har heldigvis lært meg hvordan jeg skal unngå at hun merker det.
Begge var jo fulle av oppkast, så vi går i dusjen. Står der til varmtvannet er nesten tomt og prøver å tenke ut hvordan jeg skal få vasket bort alt uten å kaste opp selv.
Vasket meg nedover, fra trappen og ned til gangen, for så og ta stue og sofa til slutt. Da trillet tårene!
Malin er i mellomtiden plassert med håret i en dott, og med håndkle rundt seg på en stol foran doen.
Hadde så vondt av den lille kroppen.
Så den dagen gikk til sofasløving, ubegrenset barnetv og masse kos.

Paybacken kom idag.
Da var det min tur, og flere detaljer skal dere få slippe.
Man føler seg greit maktesløs når man ligger lenket til sofaen, mens man har en hyper treåring løpende rundt seg, som ikke kan i bhg på 48 timer pga smittefare.
Klarte heldigvis å komme meg opp for å lage mat, hjelpe med påkledning og selvfølgelig gi litt oppmerksomhet. Jeg tenker at det er en naturlig del av livet, av og til blir man syk og er man da alene hjemme med barn så vil man måtte klare og innfinne seg med at man ikke kan være på topp hele tiden. Barnet lærer også en viktig ting, at mamma og pappa er ikke alltid tilgjengelig ett hundre prosent alltid. Man må ta hensyn, vise forståelse og ha tålmodighet.
Det er ikke verdens undergang, det er bare en natulig del av livet.

Selv om det føles grusomt tungt akkurat mens det står på!
Nå er heldigvis formen mye bedre, så i morgen skal vi pynte til jul :-)
Vi fikk nytt vitrineskap og tv-benk levert på døren idag, så tenker jeg blogger litt mer i morgen. London tips kommer også!:-)

5 kommentarer:

  1. Huff,stakkars begge to. Omgangsyke er noe av det kjedeligste som finnes.
    Synes du er flink jeg;)
    Gledermeg til å høre om Londonturen din, å se nye møbler.
    God bedring og god helg
    klem fra siri

    SvarSlett
  2. Kjedelig med omgangssyke. Godt å høre at du overholder 48 timers regelen i forhold til barnehagen. Jeg jobber selv i barnehage og opplever at folk sender barna i barnehagen dagen etter at de har hatt oppkast og diaré.
    God bedring til dere begge! :)

    SvarSlett
  3. Huff, høres ikke så godt ut. Og i tillegg være gravid.. Hvordan er gravidformen forresten? ;-) Gleder meg til å se innkjøp fra London.. Kom gjerne med tips og adresser også. Kunne tenkt meg å reise i nærmeste framtid. Og ikke minst nye møbler :-)

    SvarSlett
  4. Huff stakkars dere:( Håper vi får se noen av innkjøpene fra Londom når dere er friske:)

    SvarSlett