tirsdag 4. desember 2012

Ukesoppdatering



Termin: Uvisst enda, får ikke vite det før en gang etter 4Januar.
Blir planlagt keisersnitt, så får en dato :-)
Uker på vei: 22+5
Uker igjen: ca 16.
Kjønn: En liten gutt :-)
Navn: Han Skal hete Fillip
Utålmodig: Overhodet ikke! Føler vi trenger den tiden som er igjen på og få alt klart, samt forberede meg mentalt. Hehe.
Vektøkning: 1-2 kg alt ettersom hvordan matlysten har vært.
Noen dager er jeg tilbake på startvekt.
Hodet ned:  Han spreller og snur seg så mye, at det tviler jeg på at han har.
Hodet festet:Nei :-)
Aktivitet innenfra: Ja masse, flere ganger om dagen. Men særlig på kveldstid, nå har pappaen også fått kjent ordentlige spark, og det er veldig koselig. Det er nå det føles virkelig!
♥ Høygravid: Nei, heldigvis ikke!
Søvn: Den er grei så lenge storesøster sover fint, litt vanskelig å sovne bare.
Og vanskelig å stå opp ;-) Sover som regel litt etter at Malin er gjort klar for barnehagen.
Form:  Varierer fra dag til dag, litt sliten, litt vondt, mye kynnere når jeg går mye eller er aktiv.
♥ Plager: Har bekkenløsning og kynnnere, halsbrann innimellom. Heldigvis helt levelig enn så lenge.
Barnerom: Han kommer til å ligge inne på vårt rom i begynnelsen, så det har vi ikke noe planer om å lage før han blir større :-)
Utstyr: Bugaboo cameleon, alt av klær frem til han er ca 1år, bilstol, vognpose (bugaboo sin), pledd, stelleprodukter, smokker, bamser, kosekluter/gulpekluter, juniordyne, laken, sengekant, stellematte, håndklær og sikkert mer jeg ikke kommer på i farten.
Satser på og få kjøpt det vi mangler i januar/februar :)
Melk: Råmelk bare, men den mistet jeg egentlig aldri helt etter at jeg ammet Malin, selv om det snart er tre år siden jeg sluttet med det.
Matkikk: klementiner og kakemenn atm. Varierer ofte, får sånne innfall innimellom på ting jeg bare MÅ ha.
Kynnere: Jepp, daglig.
Tungt: Nei, ikke så veldig. Litt pga bekkenet.
Strekkmerker: Ikke enda :-)
Tanker om fødselen: Prøver å ikke tenke så mye på det, blir helt uvel av å tenke på fødeslen til Malin, og kjenner jeg er glad for at det blir under kontrollerte former denne gangen.
♥ Neste kontroll: Har faktisk bare hatt en eneste ordentlig kontroll som går på meg, og ikke bare ultralyd av babyen på riksen, så skal ringe jordmor igjen i morgen og få time :-)




7 kommentarer:

  1. Fiiine magen :) I morgen er jeg 24 uker og da er det faktisk max 16 og tidligst 13 uker til fødsel. Snålt å tenke på :)

    SvarSlett
  2. For en nydelig navn :)
    Vi sitter å surre rlitt med navn selv, men utrolig nok har ikke det kommet opp (enda..!) :)

    SvarSlett
  3. Kan du ikke blogge om innljøpene dine fra London? Både til liten og stor :D

    SvarSlett
  4. For en fin mage du har! Er selv 24 uker på vei og kjenner meg igjen i det meste du skriver! :) Gleder meg til lille kommer, men alikevell så er det greit å ha noen uker igjen å forberede seg på!! :)

    SvarSlett
  5. Jeg har aldri innsett hvor stolt man kan bli av en baby, før jeg ble tante på søndag!
    Jeg ble bare tante, og fortastt er er så stolt at jeg holder på å sprekke! Jeg kan ikke forestille meg hvor stas det er å ha ei flott prinsess, og vente på en prins som kommer til å bli like nydelig som dagen er lang. Du har vært der før, men gled deg. Det er noe med kloner altså..

    SvarSlett
  6. Så utrolig flott mage ja:D
    Kan duikke lage ett innlegg om økologiske stelleprodukter uten parabener da?
    :D Digga de annbefalingsinnleggene dine fra forige bloggen.
    Å greit å få vite om litt flere merker.
    Å enig med Kathrine, kunne også tenkt meg å se innkjøpene dine ja:D
    klem fra siri

    SvarSlett
  7. Så fin gravidmage du har! Blir nesten litt misunnelig her jeg sitter :-) Fillip var et nydelig navn!

    SvarSlett