søndag 3. mars 2013

Søndagskos!

Idag var jeg så heldig at jeg våknet rett før seks, og ikke fikk sove igjen.
Lå og vridde meg en halvtime før jeg hørte at Malin hadde en lang samtale med seg selv inne på rommet sitt, så da fikk jeg på meg morgenkåpen og gikk inn og hentet henne.
Lå og kosa litt før vi sto opp, lagde oss frokost og kom i gang med dagen før syv..

Det er ikke ofte jeg orker det om morgenen, stort sett en god dose barnetv på morgenen i helgene!
Hvertfall nå som hun våkner før sola omtrent, vi har en regel om at det ikke er morgen før syv i helgene. Så de som står opp før det, får leke på rommet sitt stille til klokka er rundet det magiske tallet.

 Idag får vi besøk av Lillian, Tor-Inge, Alyssa og det nyeste tilskuddet i familien - Lilja.
Så jeg og Malin har bakt browniesmuffins, stekt kylling, bacon og kokt pasta.
Dekket bord har vi også gjort! Så når de kommer er det bare å tilsette salat og fetaost, så er maten klar. Deilig med en lett middag på søndager synes jeg, ikke alltid jeg orker å stå lenge foran grytene.

Malin sitter dypt konsentrert og tegner nå, deilig med bittelitt stillhet.
Har blitt mye "mamma, mamma, mammaa?" idag.
Fikk ikke lov å se mer barnetv etter morgenen, så vi har hatt et par diskusjoner om det.
"Skal jeg liksom bare kjede meg jeg da?"
"Nå har tvn stått på i over en time, nå finner vi på noe annet"
"Det er så kjeeeeedelig, kan du ikke si noe annet enn nei dag du eller?!"
Det har vel vært dagens mest brukte setning ;-)

Fant frem servietter, lys og sugerør i deilige vårfarger.
Ser duken kunne hatt godt av en omgang med strykejernet, men det får jeg ta en annen dag ;-)

Nå skal jeg straks vekke Halvard ut av dvalen, for vi må på butikken.
Spent på hvor blid han blir for det, han kom nemlig hjem når vi sto opp..
Heldigvis svært sjeldent han er ute, så får prøve å legge bort irritasjonen og trøste meg med at jeg kan ta igjen en gang iløpet av sommeren ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar