torsdag 25. oktober 2012

Litt blått!

Etter og ha hentet Malin i barnehagen, dro vi til byen en liten tur.
Busskortet måtte fylles på, og jeg og Malin ville på litt babyshopping.
Jeg satser på å kjøpe mesteparten av klærne den lille trenger i London neste mnd, tror jeg kan spare masse på det! Ikke minst vil vi ha masse fine babyklær som ikke "alle andre" har :-)

Dette er fra forrige helg, når Nicolay var hos oss.
Han valgte dette, for han trodde babyen kom til å bli så søt "enten som bamse, eller tigergutt".
Gøy å se at de er engasjerte, gjetter at hvertfall en av de blir veldig fornøyd med at det er en gutt;)

 Babyklærne vi har handlet til nå! Har fem bodyer, fire bukser, en sparkebukse og fem par sokker.
To luer, koseteppe, smekker (bare fordi de var så søte!), to luer, gulpekluter og to grønne lakner i økologisk bomull.  Mangler ca alt! hehe. Godt vi har 23 uker igjen å handle på!



Fikk også røsket med meg et nytt sengesett til oss, har blitt helt hekta på stjerner så når dette var nedsatt fra 799 til 399 kunne jeg ikke gå forbi. Sengetøy er en ting jeg alltid handler på salg, gidder ikke betale flere hundre for noe som bare skal soves i, og som er på salg annehver uke uansett.
Ekstra dyrt når man har dobbeldyne, så da kan det være lurt å holde øynene åpne for tilbud ;)

Prøver å lage en handleliste over hva jeg skal kjøpe i London, og har kommet frem til dette:

Lillegutt:
Pysjamaser, bodyer, bukser, dress, sokker, strømpebukser, siklesmekker, fint teppe, vogntilbehør hvis jeg finner til en billig penge, sengetøy hvis de har samme strs som vi har her. (Noen som vet?)
Økologiske babyprodukter.

Malin:
Truser i massevis, det er visst veldig mye billigere der enn her.
Gensere, t-skjorter, strømpebukser, bukse, kjole, dilldall til julekalenderen/julegave.
Satser på å finne et par fine barbier, siden det er det hun liker best for tiden. Og selvfølgelig noe annet fint, regner med vi går innom en leketøysbutikk :-)

Meg:
Gensere!! Forhåpentligvis et par gravidbukser, og kanskje en kjole eller to til etter at lillemann er ute. Sko, undertøy og topper. Mineralsminke/sminke generelt, og kanskje litt hudpleie.

Halvard/Nicolay:
Det jeg finner som er fint. Satser på endel gensere og t-skjorter til Halvard hvertfall, og noe fint med f.eks  cars motiv til Nico :-)

Kan legge til at Charlotte har bestilt 30kg ekstra til hver, så vi har vel rundt 50kg baggasje å gå på;-)
Noe mer som er lurt å kjøpe i London som jeg har glemt og få med på listen?

29 kommentarer:

  1. Bare sjekk målene på sengetøyet ditt her, så tipper jeg det står størrelse på pakkene med sengetøy i London også :)
    Tipper at du også vil like hvit kakao, fåes kjøpt i kaffe/tebutikker, og muligens dagligvarebutikker.
    Maria G S

    SvarSlett
  2. Polarn o pyret er ca 30-50% billigere der enn her. Dra innom der, kan gjøre store kupp:-) ellers har de jo også babygap! Masse fint

    SvarSlett
  3. Dåkke MÅ innom primark! D e som sagt en billi butikk, men der e også mykje bra til d som kan kallast lommerusk av penga!

    SvarSlett
  4. Så søte klær dere har kjøpt til lille nurket! :o)
    Jeg ble veldig glad på deres vegne når jeg leste at prøven var helt normal, og håper det viser seg at lille gutten deres ikke har en alvorlig hjertefeil.

    Jeg anbefaler dere å ta turen innom Disney-butikken som ligger i nærheten av Oxford Street (gå mot Bond Street). Veldig mye fint, som ikke alle andre har! Anbefaler å kjøpe med koseklut (koster ca £10), dattera vår fikk en av en venninne for over 3 år siden, og den er fortsatt "hennes beste venn"! :o)

    SvarSlett
  5. Det er ikke så mye billigere for babyklær i London, men på Primark (øverst i Oxford st.) er ALT billig. :) De har masse fint til baby og barn, og en del brukbart til voksne.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hotellet ligger rett over Primark, så det blir nok hovedsaklig der vi handler mest :D

      Slett
  6. Zara baby, next (www.next.co.uk), baby gap, mamas and papas (har ofte noen helt nyydelige nyfødt klær(har også nettside) bare noen tips om du ikke hadde hørt om alle før:) alle er relativt rimelige og:) de siste gangene jeg har vert der borte har jeg vert på det største senteret der som heter westfield, og det er bare himmelen! Der har du nesten alle butikkene samlet på et sted og det er mye ryddigere enn i Oxford street. Vil absolutt anbefale det om du liker shopping og å gå i evigheter i butikker:) brukte en hel dag der inne og da var det fremdeles mange butikker jeg ikke hadde rekkt innom:) spesielt om dere ikke har været helt med dere, ellers er det jo veldig koselig å gå i gatene..

    SvarSlett
  7. Det er endel billigere å handel babytøy i London er min erfaring ;)

    De fleste butikker har blant annet flerpakninger med basistøy som bodyer, pysjer etc. hvor du får 3 for 100 eller 5 for 120, og de er nydelige plagg av god kvalitet, mønstrede og ensfargede om hverandre.

    Kan anbefale Mothercare ( http://www.mothercare.com/ ) som ligger tvers over gaten for Primark, på samme side som hotellet deres, Next som ligger på hjørnet litt lengre nedover i Oxford Street, Gap (bare å gå videre nedover på samme side, samt Disney Store og John Lewis (sjekk http://www.johnlewis.com/ ). John Lewis er ala Steen & Strøm og Glassmagasinet, og har masse-masse lekkert i barn og babyavdelingen! Veldig gode priser på endel utstyr til baby i tillegg. Du har også Mamas&Papas som ligger helt i andre enden av Oxford Street, der Regents Street krysser Oxford. De har utrolig mye fint, stor flott butikk, litt dyrere, men du betaler for god kvalitet ( http://www.mamasandpapas.com/ )

    Enjoy! Jeg shoppet en god del i London i sommer og gleder meg til ny Londontur til neste år allerede :) Akkurat nå er det 10 dager til termin for lillebror her i huset og jeg bare venter på å kunne bruke alt det flotte som ble kjøpt i sommer :)

    SvarSlett
  8. Du blir å finne såååå mye på Primark! Masse babyklær! :)

    SvarSlett
  9. Jeg bor i England, og ang sengetøy så vil det bli lite å finne. De bruker nemlig noe som heter Quilt istedenfor dyne til spedbarn. De minste målene jeg har funnet er det vi har: pute 60x40 og dyne 150x120. Bestilt det settet under f eks (et av de få vi fant)

    http://www.mothercare.com/Mothercare-Loved-So-Much-Duvet-Cover-and-Pillowcase---Cot/Cotbed/453820,default,pd.html

    Ellers så er New look og H&M beste stedet for gravidklær har jeg funnet hvertfall. Og ellers så er jo klær generelt myyyye billigere, så go nuts på alle butikkene andre har nevnt ovenfor ;)

    Håper du får en kjempefin tur!!!
    Titt gjerne innom bloggen min for gravidblogg fra England: dansepi.blogg.no

    SvarSlett
  10. Kan anbefale å kjøpe med undertøy fra Marks & Spencer! Rimelig i pris og super i kvaliteten.

    SvarSlett
  11. Skal selv på min 6.tur til London om 2uker og hvis du vil handle leker anbefaler jeg regent street (krysser oxford street) der ligger hamleys en 7etasjers leketøysbutikk:)

    SvarSlett
  12. Sjekk ut Hamleys! Anbefales

    SvarSlett
  13. Når får vi vite hvilke navn dere vurderer? :D supernysgjerrig!

    SvarSlett
  14. Hamleys som Anonym nevner over her er en kjempe opplevelse!!!!Du går bare å smiler fra du kommer inn til du går ut igjen:)Tror nesten det hadde vært super underholdning å stått utenfor å sett alle de glade menneskene som kom ut der fra.Jeg kjøpte veldig mange kalendregaver der i sommer.
    God tur:)

    SvarSlett
  15. Dere MÅ innom Hamleys! Verdens største lekebutikk (tror jeg). De har SÅ mye fancy leker der som er spennende for barn (tenker på Malin osv), det er mange etasjer og folk som går rundt og demonstrerer, og det er bare helt magisk å være der inne! hehe:) Regent Street!

    SvarSlett
  16. Hvor har du kjøpt den gråstripete luen til babyen? :)
    Tipser også om at Topshop har mamma-avdeling, fant meg flere bukser selv i sommer når jeg var i Dublin.

    SvarSlett
  17. Hei, de har nettopp åpnet Victoria secret butikk i london på new bond street, der har de supert undertøy:) skal der selv om 1 1/2uke:) selfridge har også masse fint, litt dyrere klær da. Og lily white på piccadilly cirkus har kjempe masse billige sportsklær for folk i alle aldre, 4-5etg med klær og sko:)

    SvarSlett
  18. åå, gjett om jeg er misunnelig på å dere da. Har vært i London kun en gang, og det er absolutt ikke den siste. Må bare spare opp litt penger først! :-) Kos dere masse i alle fall.

    SvarSlett
  19. Anbefaler primark og mothercare(rett over primark)::)

    SvarSlett
  20. Så flott sengesett! Hvor har du kjøpt det?

    SvarSlett
  21. Anbefaler deg å gå innom Mamas & Papas. Ligger på regens street rett ved oxford circus. Masse fint babytøy og klær til gravide. Kjøpte selv et par bukser der og de er knallgode og kan også brukes etter fødselen. Kos deg på shopping, London er fantastisk:)

    SvarSlett
  22. De har en gigantisk lekebutikk i oxford street :)

    SvarSlett
  23. Jeg lurer også på hvor du har kjøpt sengesettet:-) Vi har også dobbeldyne og dobbeldyne trekk er jo nesten umulig å få tak i! Vertfall noen som er fine å se på:-)

    SvarSlett
  24. Så fint alt sammen :)
    Fint å se at folk handler på Princess :):)

    SvarSlett
  25. Gøy,gøy,gøy!! Da hadde jeg rett. Skrev jo at jeg hadde guttefølelse. Hehe.. Jeg må være synsk ;-) Neida..

    Men det blir flott med en av hver :-) Helt perfekt :-)

    SvarSlett
  26. Dere MÅ innom Primark:D Elsker butikken. Er kanskje ikke den beste kvaliteten på klærne, men de duger. Kjøpte selv masse undertøy der (hehe) og det varte nå like lenge som det jeg kjøper på H&M her hjemme (og man pleier vel å bytte ut slike plagg av og til..iallefall gjør jeg det :P). Dessuten er det så billig at det er ikke krise hvis barna tilfeldigvis ødelegger dem og vokser ut av dem (skjønner ikke dem som kjøper dyre klær til småbarn..de varer hvor lenge liksom?).

    SvarSlett
  27. Så bra da:D Jeg har termin i starten av April så det er ikke så langt unna:) Så gøy og få vite kjønnet nå:D Jeg må vente 2 uker og 1 dag til:P Lykke til videre:)

    SvarSlett