onsdag 6. mars 2013

Klar for kontroll!

God morgen!

Etter gårsdagens innlegg gikk det skikkelig nedover, klarte ikke gå fra liggende til sittende stilling uten at det svartnet. Klokka nærmet seg hentetid, og jeg kjente panikken for jeg hadde ikke klart en tjueminutters gåtur hver vei i den tilstanden. Heldigvis trådde mamma til, og hentet Malin og tok henne med hjem til seg. Vet virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten henne enkelte dager!
Idag henter hun og leverer til meg, og i morgen slutter Halvard tidligere på jobb og får tatt henne med på vei hjem. Så disse to dagene skal gå til og slappe masse av.
Det er ikke så mye man kan gjøre med lavt blodtrykk, jeg trøster meg med at det hvertfall ikke er farlig for babyen, og at det er bedre at det er lavt, og at jeg får ubehaget med det, enn at blodtrykket er høyt, og potensielt kan gjøre det dårligere i magen for Fillip. 

Jeg skal jo til jordmor idag, så jeg håper inderlig at jeg kan bli sendt videre for å få en b12 sprøyte, så det blir bedre. Jeg har ikke tatt sprøyte frivillig på mange mange år, så det sier sitt! hehe.
Hun nevnte det sist, at om ikke blodprosenten var steget så burde vi vurdere det.
Etter mye googling så har jeg kommet frem til at det gjør jeg gledelig!


Fikk hvertfall lagt oss kjempetidlig igår, så våknet ganske uthvilt.
Halvard var så snill at han stoppet innom en thairesturant på vei hjem fra levering av Nicolay igår kveld, vårruller var det eneste som fristet. Så la meg god og mett, og har hatt en kjempegod natt!
Så håper det spiller inn, våknet sulten hvertfall - og det er alltid et godt tegn.
Så krysser fingrene for at denne dagen blir bedre, og at jeg bare trenger et par dager med mye avslapping for å komme tilbake til hektene.

Tenker at for hver dag som går, er jeg en dag nærmere målet.
Det er nok litt ekstra nerver i spenn, på grunn av starten vi fikk. Jeg hadde på ingen måte trodd at jeg skulle komme så langt, og at det skulle gå bra. Er vel kanskje litt redd for at det er noe de ikke har sett, eller at det skal gå galt nå på slutten. Men nå har vi hvertfall alle oddsene på vår side!
 Lille mirakelet vårt

1 kommentar: