torsdag 7. mars 2013

r e l a x

Hei igjen!

Kontrollen idag gikk egentlig veldig bra, fikk en skikkelig gladmelding - Fillip ligger langt nedi lysken, med hodet festet! Det har han gjort en stund, men nå er ikke hodet bevegelig lenger.
Så jordmor lurte på om jeg hadde planer om å føde snart ;-)


Har ikke hatt noe blodtrykksfall idag, og føler egentlig at det går ganske greit akkurat nå.
Kan ha en sammenheng med fire timers maraton med the big C på sofaen, og inntak av alle mulige kalorier ;-)
Spiste biff med nudler og grønnsaker til frokost, ser ut til at mageboeren liker kinesisk og thai!
Hvertfall det eneste som frister mammaen (med unntak av usunnheter da, det har det blitt endel av idag...) Gått ned en halv kg siden kontrollen forrige uke, så skal bare fortsette å spise akkurat hva jeg har lyst på, når jeg har lyst på det uansett hva det er. Symfysemålene er bra, og så lenge ultralydene viser at han legger godt på seg, så er det ikke så viktig med vektoppgangen min.
Han tar jo det han trenger uansett.
 Ble på mystisk vis med to napoleonskaker fra butikken idag, kan ikke skjønne hvordan de havnet oppi kurven ;-) Nå ligger det ene i magen, og jeg nyter effekten sukker har på aktiviteten til mageboeren. Gode spark, og masse sprelling. Det gjør veldig godt, det er jo et tegn på trivsel:-)

Fikk hentet pakken min på posten når jeg handlet, og oppi pakken lå det våtservietter og massasjeolje, siste tingen jeg hadde på lista over ting som må handles inn før baby kommer.
Bestilte på tirsdag, så synes det gikk veldig raskt. (mammabutikken.no)
Nå gjenstår bare brystpumpe til meg, Fillip har alt han trenger og litt til.
Svigermor er straks ferdig med hentesett og babypledd, og besta i Stavanger strikker et deilig babyteppe hun også. Det samme gjorde hun til Malin, et helt fantastisk mykt pledd i deilig alpakka ull. Husker det ble brukt hele tiden, så går utifra at det blir det denne gangen også.
Synes det er så koselig at de vil strikke til han, jeg elsker hjemmestrikkede plagg og vet at det ligger mye arbeid og kjærlighet bak. Skulle virkelig ønske jeg klarte å strikke noe annet enn skjerf, skal ha lært meg det innen jeg blir bestemor selv slik at eventuelle barnebarn kan få den samme gleden som jeg får :-)

Nå tenkte jeg egentlig bare å ligge på sofaen frem til Malin kommer, sånn at jeg vet at jeg har litt å gå på. Farmoren hadde sendt en pakke i posten til henne idag, så tenker hun blir fornøyd når hun kommer hjem og ser det :-) Vi er heldige som har så mange som bryr seg om oss

4 kommentarer:

  1. Har du laget woken selv? :-) Den så utrolig god ut! Hvilken saus har du brukt i tilfelle?

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, kjøpte takeaway på vei hjem fra jordmor ;) hehe, juksa litt idag!
      Men vil tro du får samme smak av å bruke en chop suey saus fra butikken altså!

      Slett
    2. Hehe :D De blander alltid sausene på restaurantene så godt, så vanskelig å finne den samme gode når man lager selv, men skal prøve den chop suey sausen :-)

      Slett
  2. Så godt å høre :D Spis og kos deg så masse du orker! Kaken så supergod ut :))

    SvarSlett