søndag 10. mars 2013

w e e k e n d

Denne helgen har gått superfort!
To syke barn, som egentlig ikke har gjort så mye annet enn å slappe av.
Obligatorisk helgetaco på fredag, og hjemmelaget pizza med film igår.


Satser på at det blir fast lørdagstradisjon, er faktisk veldig koselig å se en film sammen, fremfor at barna ser på film og de voksne gjør noe annet (sånn blir det jo fort..)
Igår så vi over hekken, den kan anbefales :-)
 Helgefrokost er hvertfall godt etablert, er veldig koselig å ha sånn faste "helgeting"
Nystekte rundstykker, eggerøre og masse pålegg. Barna pleier å dekke på selv, så hjelper vi voksne til med steking av rundtstykker og egg.
 Igår begynte jeg å pusse ned bordet! Det skal få samme behandling som stuebordet vårt, så krysser fingrene for at det blir vellykket. En ganske stor jobb, for bordplaten er jo ikke akkurat liten..
(Nå ble jeg påminnet at jeg må få vasket og tørket jakken før i morgen, eneste varme jakken jeg får over magen nå ;-) hehe.
                                                
 Småsliten igår, Nicolay var klar for morgen litt før fire på natten, og hadde det ikke vært for at jeg sjekka klokka tror jeg Halvard hadde stått opp med han da:-p
Malin kom tuslende inn en time etter, klar for morgen hun også... Hun lekte på rommet sitt til kvart over syv, da kom hun inn igjen. Lys våken såklart!
I natt hadde vi henne på madrass på gulvet inne hos oss, hun var ganske slakk igår kveld, så var sikker på at det kom til å bli en lang natt med mye oppvåkning og da er det ikke så ideelt med loftsengen hun har, klarer såvidt synge nattasang der oppe nå. Magen er "litt" i veien. Hehe.

Det gikk hvertfall helt knirkefritt i natt, ikke en eneste oppvåkning på Malin :-)
Halvard sto opp når Malin våknet kvart over syv, så jeg tuslet ned i ti tiden.
Nicolay sov helt til halv ett, men våknet da til gjengjeld i god form. 
Søvn gjør underverker for både store og små!

Idag satser jeg på at vi får pusset ferdig bordet, og malt første strøket med beis.
Gøy med sånne småprosjekter :-)

Ha en fin søndag!

4 kommentarer:

  1. Så utrolig heldig du har som har en slik mann! Fikser jo alt for deg! :D

    SvarSlett
  2. Hei, du bare lure på en ting :)
    ser du ser på the big C, er det på nett eller hvor ser du?
    har sett på nettflix frem til sesong 2, men er ikke mer en det :P
    så lurer på hvor du får sett dine episoder :P

    SvarSlett
  3. Jeg drømte at du fikk baby i natt! Og at jeg gikk inn på bloggen din og ikke skjønte noenting, for babyen ble jo født for flere dager siden plutselig. Haha, lykke til framover med baby og alt :D

    SvarSlett
  4. Hva er det pålegget som står foran gräddosten? Det ser ut som designet på gudbrandsdalsost, men det kan da ikke være smørbar brunost? :)

    SvarSlett