tirsdag 23. april 2013

Takknemlig.

Noen ganger må jeg bare stoppe opp litt, tenke over hvor ekstremt heldige jeg er som har alt jeg har, for at jeg er i født i Norge og for at jeg har en familie, og venner. For at vi har gratis legehjelp, og dyktige leger som kan behandle en hvis man er syk.
Jeg har tenkt mye på det i det siste, at selv om vi fikk en tøff start så var vi hvertfall heldige nok til at vi bor i et land hvor vi kan få hjelp og oppfølging av helsepersonell. Det er ingen selvfølge for mange. Og så er jeg så enormt glad for at jeg har hatt Halvard og familien min i ryggen hele veien, som har støttet og oppmuntret når ting har vært tungt.

Jeg er født heldig, jeg vant i lotto den dagen mamma fødte meg på et Norsk sykehus.






10 kommentarer:

  1. Det er helt sant det, Linn! :) Vi har virkelig vunnet lotto i livet vi som er så heldige å være født i Norge :)
    Selv om ting kan være vanskelig innimellom, så er det jammen viktig å stoppe opp og tenke over hvor fint vi eegentlig har det i forhold til uendelig mange andre som ikke har tilgang på mange av godene vi tar forgitt :) Tror vi får det bedre da, jeg. Når vi er i stand til å sette å pris på og se det positive i selv vansklige situasjoner.

    Fillipen er helt nyydelig forresten. Både lik og deg og Malin, men kan og se pappsen ja :)

    SvarSlett
  2. Ååhh, for et fantastisk innlegg! DU er fantastisk, rett og slett. Jeg kjenner jeg blir så utrolig rørt av å se hvor fint alt går, og hvor utrolig vakker gutten din er. Han er bare helskjønn <3

    ♥ Lizbethosnes.com

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye med den nydelige gutten! Takk for alt du deler, både av godt og vondt! Du har helt rett, vi er Lottovinnere! .. Og det er så bra at du ble født! :) lykke til videre! Beste hilsen Therese

    SvarSlett
  4. Det var veldig fint skrevet! Spesielt den siste setningen :) Det er mange som burde stoppe opp å tenke litt på hvor heldig man faktisk er.

    SvarSlett
  5. Det er akkurat sånn det er; og jeg blir så innmari matt av alle som klager over hvor fælt vi har det i Norge.. Håper alt står bra til med dere alle sammen, han er så skjønn den gutten deres :)

    SvarSlett
  6. Gratulerer med gutten din! Håper det går greit videre, og at det ikke er et syndrom eller noe slikt :( Lykke til!

    SvarSlett
  7. Det er sant at vi som er født i Norge har vunnet lotto.. Nesten hver dag kan vi lese om det som er negativt i helsenorge, men det er kun en brøkdel. Det meste går bra. Har også fått opplevd hvor heldig vi er som har dette fantastiske helsesystemet og at vi slipper å bekymre oss for at vi må ha forsikring for å få rett på behandling!

    SvarSlett
  8. Linn, du er så reflektert! Du skriver bra og jeg digger bloggen din:) Utrolig søt og fin gutt dere har fått:)

    SvarSlett
  9. Anne Elisabeth Lunde28. april 2013 kl. 03:06

    Linn,gratulerer så inderlig masse :)
    jeg har helt falt av lasset her,så dette visste jeg ikke :)
    Og Malin har blitt så stor :)
    Herligt :)

    SvarSlett