søndag 14. oktober 2012

15 uker



 Nå begynner "pondusen" å bli ganske så synlig.
Hvertfall fra siden :-)

Termin: Slutten av Mars 2013
På vei: 16uker iflg menstermin og 15 uker iflg ul :-)
Igjen til termin: ca 24 uker. (ææh, det går så fort!)
Kjønn: Mest sannsynligvis en liten jente :-)
Utålmodig:  Overhodet ikke, prøver bare å ta en uke av gangen og håpe at alt ser bedre ut hver gang jeg er på ul.
Aktivitet innenifra: Begynt å merke små bevegelser, ikke spark såklart, men bare at noe rører på seg, helt svakt.
Bestemt navn: Nei, ikke bestemt. Men mange favoritter! Navnemessig får vi krysse fingrene for jente, for guttenavn har vi ingen begge virkelig liker som vi er enige om ;)
Vektøkning: Nope, fortsatt ikke noe vektøkning.
Vann i kroppen: Nei, heldigvis ikke enda.
Barnerom: Skal sove inne på rommet vårt i førsten, så det stresser vi ikke med før om hvertfall et år.
Utstyr: Kun et sett med klær! Men hvis det gjemmer seg en liten jente inni der, har vi komplett garderobe med alt babyen trenger frem til hun er 3 etter Malin pluss seng.. Ellers satser jeg på arving/låning denne gangen. Brukte latterlig mye penger på babyutstyr når jeg fikk Malin, og lærte at det var totalt unødvendig fordi det blir så lite brukt, og dermed lite slitasje= like greit å kjøpe brukt. Det er mye mer miljø og lommebokvennlig! Bilsete har vi forresten også, det kunne vi låne etter søsteren til H som har en baby som vil være vokst ut av det innen babyen vår kommer. Supert, for det er jo en ting man ikke kjøper brukt med mindre man vet hvor det kommer fra/det er av nyere dato :-)
Mangler av utstyr: Vegghengt stellebord(litt frem og tilbake på om vi skal ha det eller ei, kjøpte et stellebord til nærmere fire tusen med Malin, og det ble knapt brukt.. Mye enklere med stellematte på gulvet/senga/sofaen hvor enn man er i huset..)  Ellers er det vogn, bæresele (brukte babasling med Malin, superfornøyd så går nok for en sånn denne gangen også) og så regner jeg med at jeg vil invesere i tripptrapp stol med newborn seat. Så er det jo endel andre småting som man finner ut av etterhvert, føler ikke for å gå amok denne gangen som jeg gjorde med Malin. Rett og slett lært.
Strekkmerker: Ingen foreløpig, de små jeg fikk med Malin er helt bleknet og "usynlige". Men går utifra at jeg får litt på slutten, men det er ikke krise :-)
Om fødselen :Planlagt keisersnitt, mer om det kan du lese under "svangerskapet" i menyen under headeren.
Plager: Vondt i bekkenet, alt gjør vondt etter fallet mot trappa. Sitte, gå, reise seg osv.
Verker stort sett hele tiden, i større og mindre grad..
Oppegående: Jepp! Nesten ikke humørsvigninger lenger:-)
Sulten: Nei, mindre og mindre matlyst for hver dag som går. Med unntak av enkelte "kick" som jeg bare MÅ ha innimellom. Det kan være alt fra risgrøt til karamellpudding. Haaater matreklamer, sitter alltid igjen med et ekstremt sug hvis det er noe som ser godt ut.
Matkick: Doc og grovbrød fra et lokalt bakeri med kyllingpålegg, majones og agurk. NAM!
Kynnere: Heldigvis ikke enda!
Neste kontroll:  Onsdag 17okt jordmor, torsdag 18okt riksen hos spesialist.

Jeg er spent, føler vi står og vipper så veldig nå, og på torsdag får vi endelig svar på mye av det vi lurer på.
Mest av alt om jeg får fortsette videre, og om vi har sjanser for å få en levende baby ut av det hele.
Ganske store ting med andre ord, og ganske rart å forholde seg til. Føler jeg bare blokkerer hele greia ute, og da har jeg det ganske fint. Helt til "veggene" faller  sammen, og jeg må bygge opp forsvaret mitt på nytt. Så frem til torsdag er pauseknappen på, og jeg tillater meg ikke å tenke hverken den ene eller andre veien. Mirakler skjer jo faktisk!


8 kommentarer:

  1. Mirakler skjer. Et råd er kanskje å prøve healer ? Har hørt mange som har gått til healer, med gode resultater.
    Jeg gikk selv til healer når jeg var gravid med Lillebror. Sykdommen min var ganske aktiv, noe som førte til at det var et skummelt svangerskap. Jeg blødde og hadde utrolig mange ekle opplevelser under hele svangerskapet, men merket hver gang under healing at Lillebror sparket og koste seg. Damen som holdt på med det sa også at healing er noe babyer elsker! Det er ikke farlig, bare godt. Så hvorfor ikke prøve det ? :-)

    SvarSlett
  2. Hvis dere får vite at det er en gutt likevel, tror du at du blir littegrann skuffet? Eller er det helt hipp som happ? :)
    Men jeg skjønner at det eneste som egentlig betyr noe er at barnet friskt, naturligvis :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, akkurat nå betyr overhodet ingenting annet enn at babyen er frisk noe som helst.
      Om det er en jente eller gutt har ingenting å si, begge deler er like velkomment :)

      Slett
  3. Håper det går bra med svangerskapet videre. Krysser fingrene for dere. :)

    SvarSlett
  4. Du er uten tvil ett av de menneskene jeg har mest respekt for, til tross for at jeg ikke kjenner deg. Så utrolig tøff, sterk og en helt fantastisk mamma. Jeg vokste opp i et ustabilt hjem med psykisk syke foreldre- tanken på å bli mor har alltid skremt vettet av meg og jeg vet fortsatt ikke om jeg tør.. Men du er en fantastisk kilde til håp, inspirasjon og jeg har så grenseløst respekt for deg! Sikker på at du er et forbilde for mange. Gjorde rett og slett vondt å lese de siste blogg-innleggene dine, om situasjonen du er i og prøvelsene du nå har foran deg. Jeg føler sånn med deg at jeg har ikke ord. Men nok en gang viser du hvilke sinnsyke ressurser og krefter du har i deg.."Downs eller turners er ingen bekymring, det er ikke verdens undergang.
    Samme med "bare" hjertefeil"- jeg ble rørt når jeg leste dette.. Finner ikke helt ordene her, men jeg vil ivertfall si at jeg ønsker alt det beste for deg og familien din. Klem fra Sunniva

    SvarSlett
  5. Jeg krysser fingre og alt jeg har for dere :) <3

    SvarSlett
  6. Så søt babykul <3
    Håper virkelig alt går bra med deg og den lille!
    Gode tanker sendes fra meg :)
    Virker som du tar denne usikkerheten veldig flott,du er stein tøff!
    Heier på dere :)
    Klem

    SvarSlett
  7. For en nydelig mage du har fått! Er selv mellom 16/17 uker på vei og her er det ingen mage i det hele tatt! Krysser fingrene for at ting går bra med lille i magen! :)

    SvarSlett