onsdag 23. januar 2013

Babyutstyr

Nå er endelig mesteparten av babytingene i hus!
Bestilte de siste tingene på nett, fra jollyroom.no og flust.no.
Sparte mye på det, for begge stedene hadde tilbud på mye av det vi skulle ha.

 Ammepute fra NG baby, valgte den største størrelsen, i marineblå med hvite stjerner.

Novastar babycall, på tilbud på flust.no denne uken! 

Bleiepose fra NGbaby, usikker på om vi skal bruke tøybleier på heltid denne gangen.
Med klesvask for fem, og en sliten kropp får jeg nesten bare se hvordan jeg får til husarbeid osv den første tiden. Er formen fin og jeg orker like mye som jeg gjorde når jeg fikk Malin, blir det null problem. Men stiller mindre krav til meg selv denne gangen, definitivt!

"Sovedam" fra NG baby som kan brukes når han sover i sengen vår, og i sengen sin.
Litt lunere de første 6mnd, og enklere å flytte han fra vår seng til sin om vi vil det.
Med Malin samsov vi fra hun var nyfødt og det gikk helt strålende.
Men dette er jo en ny baby, så vi får se hva som blir enklest når han kommer.
Kan godt være vi sover bedre med han i sengen sin som er rett ved siden av vår.
Men det finner vi ut av når han kommer, kan jo ikke forutse sånne ting :-)
Prøver bare å være helt forventningsfri, for man kan ikke vite hvordan type baby man får på forhånd.
Malin var jo en drøm, både amming og søvn gikk så bra som det kunne gå.
Kan telle på en hånd hvor mange våkenetter vi hadde det første året, så vi slapp veldig billig unna.
Ammet til rett før hun fylte året, og da var det hun som ikke ville ha mer.
Men det er jo ikke sikkert det går like enkelt denne gangen, så om jeg ikke har noen forventninger og heller bare stoler på magefølelsen som jeg gjorde med Malin, så går det nok bra :-)

 Bestilte Acta Graco baby delight gynge, den er elektrisk noe jeg husker jeg synes var veldig praktisk med Malin :-) Greit at den kan klappes sammen, og er enkel å flytte. Tenkte egentlig på stokke newbornseat, men fant ut at jeg helle ville ha en sånn her.
 Flexibath blir badebaljen denne gangen, vi har et veldig lite bad så da er det greit og ha en balje som kan brettes sammen etter bruk. En vanlig badebalje tar jo ganske stor plass. Leste mange gode brukererfaringer med denne, så satser på at den står til forventningene :-)
 Måtte jo snike seg noe søtt med også, søt kaninspilledåse fra Diinglisar. Malin har mye fra den serien i lyserosa, og jeg synes de er så søte. Gøy med litt ting man kan ha fra starten og ta vare på.
Har også kjøpt inn Dr.Brown starterkit deluxe, greit å ha i hus hvis jeg skal bort lengre enn et par timer, eller vi får behov for morsmelkerstatning innimellom. Kommer nok ikke til å introdusere flaske før ammingen går knirkefritt, men det er alikevel greit og ha i hus.

Resten av tingene som ble bestilt tror jeg at jeg får blogge når de kommer, ble endel til Malin sitt rom fra Kids consept. Lillebror fikk også endel småting, blant annet noen nydelige treklosser!
Gleder meg skikkelig til pakken kommer, da er vi plutselig helt klar for å få baby i hus.
Resten av utstyret vi har kjøpt inn har jeg jo blogget tidligere :)

Igår ble jeg ferdig med malingen på rommet vårt, og idag skal vi montere den nye dobbelsengen.
Kribler skikkelig i magen, jeg har gledet meg så enormt mye til og få disse tingene på plass.
Når vi er ferdige med soverommet vårt, begynner jeg på oppussingen av Malin sitt.
Hun skal få ny farge på veggene, og en loftseng. I tillegg har vi jo oppussingen av lekekjøkkenet hun skal få til bursdagen, sammen med stoler og bord. Da blir det nok mye "cafekos" på rommet hennes fremover ;-)
Da er jo to rom helt pusset opp, og jeg kan si meg fornøyd for lang- LANG tid fremover.
Nicolay har allerede fått ny seng, og oppbevaringsmøbler, i tillegg til endel pynt og nytt sengetøy.
Halvard lagde til en koselig liten "hule" under sengen hans, hvor han har fått en skjerm som han kan spille xbox 360 på. Er så gøy når ungene blir fornøyde med rommene sine, blir mye mer brukt og satt pris på. Verdt jobben :-)

Lover å blogge bilder fra ferdig soverom med en gang det er i orden, gleder meg til å dele resultatet!

10 kommentarer:

  1. kan du ikke blogge fra alle rommene i huset? Så kjekt å se alt, og det hadde vært veldig kjekt siden du har det så fint. Trenger selvfølgelig ikke vise boder osv. hehe :)

    SvarSlett
  2. Åh, så utrolig mye fint du har kjøpt :D
    Sånn "sovedam" så utrolig greit ut, de liker jo å ligge godt og lunt i starten :)

    SvarSlett
  3. Den "sovedammen" var fin!Vi har ikke turt å sove med noen av våre i senga før de ble "store"..(nå er de 1 år og 2 år..)..men hadde jeg visst det fantes slike da de var nyfødt,hadde jeg kjøpt det med engang!Må bare tipse deg om denne http://www.lekehuset.no/;jsessionid=FD1585097571A4F7C75B1D4DB3AFB906?0&productId=40218..ser det ble en veldig lang link,men håper den funker..det er en uro fra Kaloo blue..en kanin som spiller helt nydelig musikk..(tror det er "the sound of silence" med Simon and Garfunkel..)..veldig behagelig for både liten og stor:-)

    SvarSlett
  4. Så kjekt! Den sovedammen var helt genial. At jeg ikke visste om det, eller tenkte på det når Lillebror var nyfødt.

    SvarSlett
  5. Masse fint. Å med stjerner på :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Husker at du la ut en oppskrift på browniemuffins på den forrige bloggen din, prøvde å lage de og de ble helt supre!:D Nå lurer jeg bare på om du har prøvd å lage de som kake før? Eller om du vet hvordan de blir som kake:)

      Slett
  6. Å, så mye fint! :-) Klør i fingrene her også nå. Vi fikk vite i går at vi venter ei lita jente.

    SvarSlett
  7. Slik en balje vurderer vi også å kjøpe. Den virker så praktisk :)

    SvarSlett
  8. Et tips; om du har iphone eller ipad, kjøp withings babymonitor. Spiller flere nattasanger, videomonitor, varsler om bevegelser eller lyder på babyen. Jeg er en engstelig førstegangsmamma som fikk roet meg mye etter vi tok dn i bruk. Vi samsov til hun var 11 uker, da prøvde vi henne i sengen sin selv(stokke mini), det funket heldigvis. Mye utstyr vi kjøpte har aldri blitt brukt; bæreslynge, ammemadrass, ammepute+++. Newborn setet fra stokke derimot har vi brukt mye. Det samme med vippestolen på badet når jeg dusjer eller er på do😊. Kjøpte aaalt for mye "vanlige" klær, mye vi aldri fikk brukt, vemodig å legge det unna. Lykke til med babyen, gleder meg til å følge dere videre.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tok med meg mye av erfaringene fra Malin denne gangen, første gangen vet man jo ikke helt hva man kommer til å like og ikke, så da blir det gjerne kjøpt mye unødvendig.
      For meg var både ammepute og bæreslynge i bruk daglig, og livsnødvendig så det er jeg glad jeg har denne gangen også.
      Tror det er en ting man bare må prøve og feile på, evt være så smart at man drøyer endel av innkjøpene til etter at babyen er født og man merker hva man savner.
      Men det er jo ikke enkelt når man er førstegangs og redebyggingen slår inn for fullt ;-)

      Slett